Produktanmeldelse Zero 10X - Den råeste på markedet?

Produktanmeldelse Zero 10X - Den råeste på markedet?

august 15, 2019 0 Kommentarer

Zero 10X har endelig kommet - og vi har testet den! 

Zero 10X

Det har vært en lang sommer siden sist vi publiserte vår siste anmeldelse. Vi har ventet på Zero 10X. Nå er den her. 

Eller. For å si det på en litt annen måte. Demomodellen er her. Partiet vi har bestilt inn er fortsatt noen bittesmå uker unna. 

Men vi har endelig fått teste den - og vi har aldri vært mer begeistret. 

Sammendrag

Hvis du lurer på hvordan denne anmeldelsen kommer til å ende kan vi rive kalkunen ut av esken umiddelbart. Vi elsker den. Vi elsker alt med den. Vi har aldri testet noe lignende. 

2000W, dobbel motor, ECO og Turbo modus, de råeste demperne både foran og bak i kombinasjon med hydrauliske skivebremser... Hva mer kan man ønske seg og drømme om? 

Vi syns prisen på 20.000 er svært fornuftig med tanke på hva du får. Her kan vi garantere at du får valuta for hver eneste krone. Vi dykker rett inn i det og gir en solid oversikt over hva Zero 10X er, og hvorfor vi anser dette som markedets aller beste elektriske sparkesykkel. 

Teknisk oversikt:

- Rekkevidde: 80-110km
- Toppfart: 60km/t
- Vekt: 35 kg
- Max førervekt: 150 kg
- Bremser foran/bak: skivebrems
- Dekk foran/bak: Luftslange/ luftslange

 Bremser

Bremsene på Zero 10X er noe av det beste vi har testet. De føles jevne og kraftige uten å lugge. Selv med tung fører og høy fart reduseres farten effektivt og trygt ulikt noe annet vi har testet. Under testturen var det heller ingen slingring eller piping i bremsene - som etterhvert har blitt en klassiker blant elektriske sparkesykler. 

Vi er svært imponert. 

Motor

Det er lett å slenge rundt seg med maksimal motorkraft, nominell motorkraft, høye tall og lovprisinger. La meg sette ting i litt kontekst. 

Zero 10X har 2 x 1000W motor. Nominell motorkraft. 2000W der, altså.

De mindre modellene har gjerne 300W, totalt. Med andre ord har du 3 små sparkesykler, i hvert hjul, på Zero 10X. Det. Er. Sjukt. 

Sykkelen har en knapp som lar deg velge mellom "Single/ Dual" motor. I single drar sykkelen på én motor og i dual dras det på begge hjul. 

Poenget med å ha 2000W tilgjengelig er ikke bare å oppnå en høy topphastighet, men også å ha nok kraft til de bratteste bakkene som tung fører. Vi gjør syretesten på våre sykler i en bratt bakke opp mot Slottsfjell i Tønsberg. Den bakken kommer du aldri opp med en liten sparkesykkel. Med 2000 gæringer mellom bena fløy jeg opp bakken i godt over 20km/t. 

Den bakken er bratt. 

Rekkevidde

Zero 10X har en oppgitt rekkevidde på 80-110km. Dersom du ønsker å oppleve en rekekvidde tilnærmet 110km gjøres ikke dette i "full-fart-modus". Sykkelen har en egen knapp for "Eco/ Turbo". Det er i Eco du vil oppleve lengst rekkevidde. Dette begrenser motorkraften noe - uten at jeg med sikkerhet kan si hvor mye. 

Uansett er dette noe av det beste vi har testet - og gir mer enn nok power til en lang dag med cruising. Til sammenligning har vår bestselger Iconic Cruiser en rekkevidde på 60km. 

Dekk

 Zero 10X dekk

Sykkelen kommer med to sett dekk. 10" Kenda med, og uten, knaster. Med andre ord er ett sett dekk bedre egnet til off road og grus, mens det andre er best egnet for solid underlag som betong og asfalt. 

Dekkene inneholder luftslange som gir en naturlig demping mot underlaget. Størrelsen på dekkene gjør også at du alltid føler deg trygg og i kontrollen over sykkelen. I testen vår brukte vi knastedekk og kjørte en del grus - og det gikk lekende lett. 

Demping

Zero 10X Demping

Med hydrauliske dempere og god klaring til underlaget blir off road kjøring en lek. Det gis solid demping både foran og bak og den store testen var på brostein, hvor sykkelen er den soleklart beste vi har kjørt. Minimalt med vibrasjon kommer gjennom sykkelen, som gir en suverent overlegen kjørekomfort!  

Det virker som produsenten av Zero 10X har klart å finne en fin balanse på hvordan demperene fungerer for førere med ulik vekt. 

Cockpit

Zero 10X cockpit

På Zero 10X har du i teorien 9 forskjellig kjøremoduser. Du kan velge motoreffekt mellom 1-3, hvor 3 er full gass. I tillegg kan du styre hvorvidt du ønsker å bruke begge motorer, eller kun en. I Eco-modus sparer du batteriet, mens i Turbo-modus vekker du beistet til live. 

Likevel syns vi den største og beste nyvinningen er at Zero 10X trenger nøkler for å kunne starte. Dette funger i tur som en flott tyverisikring. 

Zero 10X nøkkellås

I displayet på controlleren leser du enkelt av hvor fort du kjører, hvor mye batteri som er igjen, kjørelengde og kjøremodus. I menyen kan man modifisere en rekke ting som cruisekontroll, hard start/ soft start, motoreffekt og full start/ kick start. 

Mobilitet

Zero 10X mobilitet

Som alle våre andre modeller kan Zero 10X legges sammen for enklere transport. 

Dette er praktisk når man ønsker å ha den med i båten eller baki bilen på vei til hytta. Dog låser ikke styret fast i bakskjermen som resulterer i at den ikke kan bæres som en koffert. 

Men. Sannsynligvis skal du aldri bære denne langt - og det er like greit med tanke på at doningen veier 35kg. 

Noen siste tanker

Vi har jobbet oss igjennom nok en produktanmeldelse og tiden er inne for å dele noen siste tanker. 

Hvem passer denne sparkesykkelen for? 

Vi har prøvekjørt den med dame 65kg-160cm, mann 80kg- 178cm og mann på 190cm og 115kg. Mirakuløst nok så er dette favoritten til alle sammen!

Kommer man under 165 cm skulle man kanskje helst byttet ut styret til en litt lavere løsning. 

Dette er sykkelen for deg som ikke ønsker å inngå noen kompromisser. Du får alt du trenger i én pakke. Fart, kraft, kjørekomfort og x-faktor. Eller skal vi kalle det Zero 10X faktor? *knegg-knegg*

Med sine 35kg fremstår sykkelen som svært stabil og robust. Den relativt høye vekten gjør at du alltid ligger godt på underlaget uten risting. 

I sin prisklasse kan man forvente kvalitet - og det er det du får. Hele veien. 

Vi gir Zero 10X våre varmeste anbefalinger og oppfordrer alle til å komme inn for prøvekjøring. Den må rett og slett testes for å forstå hvor god den er. 

Vi håper du gjennom denne artikkelen fikk en grei oversikt over hva du kan forvente og at vi tente noen behov hos deg. Sykkelen er på lager i slutten av august og kan forhåndsbestilles på nett allerede nå. 

Tekniske spesifikasjoner

  • Høyde på styre fra ståflate: 130cm
  • Netto vekt: 35Kg
  • Maks førervekt: 150kg
  • Anbefalt førerhøyde: 120-210cm
  • Maks fart: 60km/t 
  • Rekkevidde: 80-110km (eco mode)
  • Batterispenning: 52V
  • Batterikapasitet: 24Ah LG Lithium-ion
  • Motorkraft nominell: 2x 1000 W
  • Motorkraft maks: 3600 W
  • Kontroller rating: 25A x2
  • Ladetid: 8t
  • Dekkstørrelse: 10" Kenda dekk med luftslange, "slette" veidekk
  • Bremser: Skivebremser foran og bak
  • Støtdemping: Hydraulisk demping foran og bak
  • Frontllykt: Ja (LED)
  • Baklykt: Ja (LED
  • Riding modes: 3
  • Smartphone app: Nei
  • Speedometer display: Ja



Også i Blogg og nyheter

Fart og Watt

juli 22, 2020 0 Kommentarer

Les mer

Vi har godt utvalg på dekk og slanger til sparkesykler og EUC
Vi har godt utvalg på dekk og slanger til sparkesykler og EUC

juli 22, 2020 0 Kommentarer

Vi har dekk i alle størrelser og utforminger!

Les mer

Sparkesykkeldeler
Vi har Norges største delelager til el-sparkesykkel!

juli 22, 2020 0 Kommentarer

I tillegg har vi et digert delelager med de vanligste delene til de aller mest populære modellene i Norge.  

FINNER DU IKKE DET DU TRENGER I NETTBUTIKKEN VÅR?

SEND OSS EN EPOST OG SPØR!

Les mer